torsdag 12 februari 2015

Icke rökare - del 3?

 
Plötsligt bara måste jag få en viss sorts choklad. Jag har en längre tid försökt undvika större mängder sött och i all synnerhet godis men idag bara överfölls jag av, på riktig finlandssvenska, en otrolig himo!
Det har varit lite stressigt utöver det vanliga då jag tillsammans med äldre dottern och sonen tar hand om älskade barnbarnet medan mamma, yngre dottern, är på sjukhus för att få en lillasyster.
Att pussla arbets- och sovtider är en liten utmaning och då vill det inte riktigt att få ihop till egen tid. Det där att sitta ner, andas djupt och tänka positiva tankar vill inte riktigt lyckas när man knappt hinner tänka överhuvudtaget.
Eftersom jag är föredetta rökare skulle man ju kanske kunna tro att det är en tobakspaus som lockar men tydligen så slog det till som sug på choklad istället för en icke rökare.
Behöver jag ens skriva att jag gav efter för suget? Smällde i mig en hel platta på cirka 10 minuter. Och gissa vad, jag mår gott av det!  

Om man en gång faller för en frestelse så är det lika så bra att njuta och inte besväras av dåligt samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar